Τρίτη 17 Μαΐου 2011

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΤΣΑ, @ ΕΜΠΟΡΩΝ Δήμου Μεσσήνης "Η ΜΕΡΙΜΝΑ"

Σύλλογος της πλάκας? ή ένα ακόμη δείγμα Απαξίωσης των θεσμών.

Είμαι Έλληνας της λεγόμενης Διασποράς. Ξενιτεύτηκα όπως όλοι σχεδόν οι νέοι της εποχής μου. Η Ελλάδα τότε δεν είχε δουλειές και έτσι φεύγαμε για Γερμανία Καναδά Αυστραλία. Το θυμίζουν στους νεώτερους και τα τραγούδια της δεκαετίας του 6ο.Εκεί υπήρχαν πολλοί πολιτιστικοί Σύλλογοι. Ακολουθήσαμε και εμείς οι Έλληνες και δημιουργήσαμε τους δικούς μας και μπορώ να διαβεβαιώσω πως είναι πολλά τα ωφελήματα. Από διαλέξεις ιατρών στους Συλλόγους μάθαμε ότι πρέπει να κάνουμε άνδρες κα γυναίκες ιατρικούς ελέγχους κάθε χρόνο κλπ, κλπ,. Γενικά οι Σύλλογοι προσέφεραν ανεκτίμητες υπηρεσίες στα μέλη τους. Αυτά για εκεί. Πέρασαν τα χρόνια γίναμε Συνταξιούχοι γυρίσαμε στην πατρίδα όπου και εδώ είχαν δημιουργηθεί πάρα πολλοί διαφόρων ειδών Σύλλογοι. Νόμιζα ότι και οι εδώ διάφοροι πολιτιστικοί Σύλλογοι λίγο πολύ αυτό τον ρόλο θα έπρεπε να έχουν. Να προσφέρουν υπηρεσίες στα μέλη τους.

Όταν εγκαταστάθηκα λοιπόν στην Μεσσήνη αναζήτησα κάποιον Σύλλογο που να μπορώ να προσφέρω τον ελεύθερο χρόνο μου. Τους πολιτικούς Συλλόγους πάντοτε τους απέφευγα. Τα ΚΑΠΗ δεν μου πάνε.(ίσως είναι παρεξηγημένο και το όνομα). Ανακάλυψα λοιπόν τον Σύλλογο ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΤΣΑ, @ ΕΜΠΟΡΩΝ Δήμου Μεσσήνης ¨Η ΜΕΡΙΜΝΑ¨. Εντυπωσιάσθηκα από το τεράστιο όνομα. Τι σούπερ Σύλλογος θα είναι θα είναι αυτός διερωτήθηκα. Επαγγελματίες, Βιοτέχνες, Αυτοκινητιστές, Έμποροι, Εργολάβοι, όλη σχεδόν η κοινωνία της πόλης. πάνω από 1000μέλη.Θα είχε να παρουσιάσει πλούσιο πολιτιστικό έργο, πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις, και παρά πολλές επιτροπές. Να η ευκαιρία να διαθέσω δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο μου. Κάπου θα χώραγα σε κάποια επιτροπή να προσφέρω και εγώ στον τόπο μου αυτά που έμαθα στα ξένα, και ευκαιρία να συναντήσω και παλαιούς συμμαθητές από το γυμνάσιο. Σαν Συνταξιούχος του ΤΕΒΕ λοιπόν ανακάλυψα ποιός ήταν ο ταμίας και το 2005 γράφτηκα μέλος δίδοντας 10€και μου έδωσε απόδειξη με όλα τα στοιχεία μου, όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ,. Περίμενα τηλεφώνημα ή γράμμα για να παραστώ σε κάποια εκδήλωση, ή γενική Συνέλευση, αλλά τίποτα. έτσι στα μουγκά πέρασαν τρία χρόνια. Τυχαίως έμαθα ότι το 2008 επρόκειτο να γίνουν εκλογές. Επειδή κατοικώ και στην Αθήνα φρόντιζα όταν ερχόμουν Μεσσήνη να μάθω την ημερομηνία των εκλογών. Στην ορισθείσα ημερομηνία λοιπόν πήγα και κατέθεσα Αίτηση Υποψηφιότητας για το Διοικητικό Συμβούλιο. Στην αρχή δεν ήθελαν να την δεχθούν. Μου είπαν ότι είμαι ξένος. Μου ζήτησαν Ταυτότητα, Βιβλιάριο Υγείας, κλπ, τους έδειξα την απόδειξη ότι είμαι μέλος εδώ και τρία χρόνια και τελικά με δέχθηκαν ως υποψήφιο. Στο Διοικητικό Συμβούλιο εκλέγονται πέντε, και Υποψήφιοι είμαστε έξι και φυσικά δεν εξελέγην. Έγινα όμως Αναπληρωματικό μέλος. Και περνούσε ο καιρός χωρίς κανένα τηλεφώνημα ή γράμμα για κάποια εκδήλωση. Ώσπου ξαφνικά το 2009 δέχομαι ένα τηλεφώνημα, μου είπε είμαι ο Γραμματέας του Συλλόγου ΙΚΑ, ΤΕΒΕ ΤΣΑ, ΕΜΠΟΡΩΝ κλπ και με ρώτησε εάν ήθελα να γίνω τακτικό μέλος διότι ένας από τα μέλη του μετοίκησε στην γειτονιά των Αγγέλων, αλλά συμπλήρωσε εμφαντικά (ΜΗΝ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ, ΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΛΑ).Του ζήτησα το τηλέφωνο του και τον διαβεβαίωσα ότι θα του απαντούσα σύντομα.

Ομολογώ ότι προβληματίστηκα πολύ, αλλά επέδρασε θετικά η περιέργεια μου να δω γιατί ήταν σύλλογος της πλάκας, και εάν ήθελαν θα μπορούσα να βοηθήσω να αλλάξουν τα πράγματα. Δεδομένου ότι έχω αρκετή εμπειρία από Συλλόγους, αφού για τριάντα χρόνια έχω υπηρετήσει και μάλιστα από την θέση του Προέδρου πολύ μεγάλους συλλόγους και στο Μόντρεαλ του Καναδά αλλά και στην Ηλιούπολη Αττικής, ειδοποίησα ότι δέχομαι και να με φωνάξουν όποτε συνεδριάσουν. Πέρασε ένας μήνας, τίποτα. Τηλεφώνησα ότι περιμένω για συνεδρίαση αλλά πάλι τίποτα. Τελικά μετά από πέντε μήνες έγινε συνεδρίαση. Εκεί γνώρισα και τον Γραμματέα. Ευχάριστος τύπος εμφανισιακά, με μια οδοντογλυφίδα μόνιμα καρφωμένη στα δόντια του, μπορώ να πω και ειλικρινής, διότι φανερά δείχνει την αντιπάθειά του στους ξένους (έτσι ονομάζει εμάς τους Νησιώτες της λεγόμενης Διασποράς), έχει νοοτροπία τσιφλικά, κάνει καθολικό κουμάντο, και ότι λέει είναι διαταγή για τους άλλους δύο. Ζήτησα να μάθω εάν έχουν προγραμματισμένες εκδηλώσεις, μου είπε ΟΧΙ. Ρώτησα τι επιτροπές υπάρχουν, μου είπε ΚΑΜΙΑ. Ρώτησα εάν έχουν μόνιμο γραφείο και πως μπορούν τα μέλη να έρχονται σε επαφή με τον σύλλογο, μου είπε ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. Τότε ζήτησα ένα αντίγραφο καταστατικού. με κοίταξε με απορία. Επέμενα και μετά από λίγες ημέρες μου έστειλε ένα αντίγραφο, αφού πρώτα του είχα επισημάνει ότι εάν δεν έχουν καταστατικό, υπάρχει τρόπος να το βρω. Και έτσι έγινα τακτικό μέλος του ΔΣ του Συλλόγου με το τεράστιο όνομα ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΤΣΑ, ΕΜΠΟΡΩΝ Δήμου Μεσσήνης ¨Η ΜΕΡΙΜΝΑ¨. Και το ίδιο βιολί όμως συνεχίστηκε. Σαν τακτικό μέλος περίμενα συνεδρίαση αλλά είχαν περάσει τρείς μήνες αλλά καμία ειδοποίηση. Τηλεφώνησα, πέρασαν Χριστούγεννα 2009αλλά τίποτα. Ξανατηλεφώνησα, είπα ότι έχω προτάσεις να καταθέσω, πέρασε Πάσχα 2010και κάπου τον Μάιο έγινε τελικά Συνεδρίαση. Σύμφωνα με το Καταστατικό κατέθεσα γραπτές προτάσεις προς συζήτηση. α) Ενοικίαση Γραφείου (εγγυήθηκα προσωπικά το αντίτιμο του ενοικίου για τρία χρόνια εάν ο σύλλογος δεν καταφέρει να έχει έσοδα).β)Συγκρότηση Επιτροπών (Δημοσίων Σχέσεων, Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Γυναικών, Αρωγής Μελών, Έκδοση Εντύπου για Συνταξιοδοτικά θέματα γ) Παραστάσεις μαζί με άλλους Συλλόγους στον Δήμο Μεσσήνης για ίδρυση Γηροκομείου, και για καλυτέρευση του κέντρου Υγείας. Δυστυχώς καμία πρόταση δεν έγινε δεκτή. Χωρίς καμία συζήτηση σε όλες είπαν ΟΧΙ. Απεναντίας ο Γραμματέας αντιπρότεινε ότι ο Σύλλογος θα πρέπει να διαλυθεί και τα χρήματα που υπάρχουν, να πάνε σε μια Ταβέρνα να κάνουν το τραπέζι σε όσα μέλη ήθελαν, και τα υπόλοιπα να τα δωρίσουν στο Χαμόγελο του παιδιού. Τούς διάβασα το καταστατικό ότι για την διάλυση του Συλλόγου αποφασίζει η γενική Συνέλευση. Και έτσι αντί για συζήτηση επί των προτάσεων μου, ελήφθη απόφαση για γενική Συνέλευση με δύο προτάσεις. Πρόταση Γραμματέα ΔΙΑΛΥΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ. Πρόταση δική μου ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΥ. Μετά από τις εισηγήσεις μας Η γενική Συνέλευση ομόφωνα ψήφησε την ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ και ακολούθως ορίστηκε ημερομηνία εκλογών. Εδώ αξίζει να αναφέρω ότι με πλησίασε ένα μέλος και μου είπε...ήλθα για να μην διαλυθεί ο σύλλογος, είμαι από τα ιδρυτικά μέλη και δυστυχώς ο σύλλογος έχει καταντήσει γραφείο ταξιδίων. Όμως και η ορισθείσα ημερομηνία για εκλογές παραβιάσθηκε δύο φορές αλλά τελικά έγιναν. Αυτοί που ήθελαν να διαλύσει ο σύλλογος ξαναέβαλαν υποψηφιότητα (ούτε λόγος για ευθιξία). Ήταν τρείς, βρήκαν και δύο γυναίκες, και έγιναν πέντε. Κάποια άλλα μέλη που ενδιαφέρθηκαν να υπηρετήσουν τον σύλλογο απεσύρθησαν. Εγώ όμως έβαλα υποψηφιότητα, και εξελέγην τώρα τακτικό μέλος. Είχα την ψευδαίσθηση ότι και αυτοί πού ήθελαν να διαλυθεί ο σύλλογος θα είχαν αλλάξει γνώμη, και όλοι μαζί θα προχωρούσαμε τον σύλλογο πάρα πέρα. Δυστυχώς όμως άρχισαν πάλι τα ίδια. Δέκα ημέρες λέει το καταστατικό για αρχαιρεσίες αξιωμάτων, σαράντα πέρασαν για να γίνει συνεδρίαση, άλλος είχε κοιλόπονο και άλλος είχε να κλαδέψει τα δένδρα του. Τελικά έγινα διανομή αξιωμάτων στην παρέα από τον Γραμματέα, και ταυτόχρονα έγινε και το πρώτο τακτικό μας συμβούλιο. Η ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ , Η ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ, ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΗΔΕΝ, ΟΛΑ ΜΑΖΙ. Δεν έγινε καμία συζήτηση, για αυτό που έγινε συνεδρίαση. Πάμε λένε να φύγουμε χωρίς να έχουμε πει τίποτε για τον σύλλογο. Τους υπενθύμισα ότι το καταστατικό αναφέρει κάθε νέο Διοικητικό Συμβούλιο παρουσιάζεται σε γενική Συνέλευση με Προγραμματισμό, με Οικονομικό Προϋπολογισμό, με Συγκρότηση Επιτροπών, και με ότι άλλο θέμα θέσουν τα μέλη. Με κοίταζαν σαν ηλί....κιωμένοι. Τελικά βρήκαν μετά από πολύ ψάξιμο το σχετικό άρθρο του καταστατικού, το διάβασαν πολλές φορές, μάλλον πρέπει να το κατάλαβαν, και ορίσαμε γενική Συνέλευση. Τώρα αν γίνει, θεός ξέρει. Είναι Απρίλιος 2011και εδώ τελειώνει η ιστορία.

Θα μου πει κάποιος ότι ψάχνω να βρω ψύλλους στα άχυρα. Μπορεί η ιστορία να αναφέρεται σε ένα μικρό και ασήμαντο επαρχιώτικο σύλλογο που είναι εγκλωβισμένος για δέκα χρόνια σε μια λυπηρά κατάσταση, αλλά έτσι δεν λειτουργούμε λίγο πολύ ως κοινωνία σε όλα τα επίπεδα? παντού δεν επικρατεί η ασυδοσία? Γιατί όμως σε όλα αυτά τα νοσηρά φαινόμενα να υπάρχει Ανοχή? Γιατί να μην τα αναδεικνύουμε? Δυστυχώς η ανοχή μας σε όλα αυτά, μαζί με άλλα δεινά, μας έφεραν την οικονομική κρίση. Απεύχομαι μην μας αγγίξει και κοινωνική κρίση. τότε θεός φυλάξει. Όμως αυτός ο μικρός και ασήμαντος επαρχιώτικος σύλλογος, όπως και όλοι οι πολιτιστικοί και άλλοι φορείς σε όλη την Ελλάδα, έχουν θεσμοθετημένα καταστατικά που δεν είναι της πλάκας, αρκεί να μην απαξιώνονται από τους ανίκανους, τους ανεύθυνους, τους αδιάφορους, και της πλάκας ανθρώπους που θέλουν να τους υπηρετήσουν.

ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΑΛΥΒΑΣ Μεσσήνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου